تشکیلات یک فریضه است...

تشکیلات: چرایی، چیستی، چگونگی(یادداشت های تشکیلاتی یک حبه قند!)

تشکیلات یک فریضه است...

تشکیلات: چرایی، چیستی، چگونگی(یادداشت های تشکیلاتی یک حبه قند!)

تشکیلات یک فریضه است...

بسم الله الرخمن الرحیم

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ(آیه 200 سوره آل عمران)

دستوری دینی و غریب به نام مرابطه یا تشکیلات، شاید هم بگویند تشکل، گروهی نام کار جمعی به آن می دهند. مهم نیست که چه می گوییم، مهم آن است که به هر حال غریب است!

در این پایگاه اینترنتی قصد داریم به تشکیلات از سه زوایه بپردازیم:
1. چیستی
2. چرایی
3. چگونگی

امیدواریم این پایگاه با عنایت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بتواند به کسانی که دغدغه تشکیل جبهه انقلاب و کار تشکیلاتی برای کمک به اسلام و انقلاب دارند کمک شایانی بکند.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
۱۰ارديبهشت

بسم الله الرحمن الرحیم

🌸یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ(آیه 200 سوره آل عمران)🌸

 

📕یاداشت های تشکیلاتی یک حبه قند

🔺قسمت دوم

📖شروع داستان من از یه زاویه دیگه- اهداف و مناسبات اجتماعی(مقدمه و ضرورت-2)

سلام رفیق عزیز! حالت خوبه؟

قرار بود داستانم رو از یه زاویه دیگه برات تعریف کنم. یعنی در واقع شروع داستانم رو. یادته که گفتم قراره برات چرایی تشکیلات رو هم توضیح بدم؟ خوب شروع داستان من در واقع همونه؛ چرایی تشکیلات. میدونم برات شاید حل شده باشه ولی فرقه بین علم اجمالی و تفصیلی. تو میدونی تشکیلات خوبه و لازم ولی فکر نکنم با بعضی از نظرای بزرگای اسلام و انقلاب تو این زمینه آشنا باشی. خوب من اینجا چند تاش رو برات میگم.

وقتی داشتم فکر میکردم، به نظرم اومد که شاید بشه شروع داستان من رو از سه زاویه روایت کرد و نه فقط دو زاویه:

  1. مطالبه بزرگان انقلاب و اسلام که مبتنی بر واقعیت هاست
  2.  اهمیت تشکیلات در رابطه با اهداف موجود یا ساختار های دنیای امروزی(یعنی بخش از همون واقعیت ها که مطالبه بزرگان مبتنی بر اون هاست)
  3. خطرات و آسیب های نداشتن تشکیلات(که اینم بخش دیگه واقعیت هاست)

خوب امروز برات از زاویه دوم صحبت می کنم؛ البته صحبت که نه، چند تا نقل قول بهتره. چون اینطوری بیشتر میتونم برات مطلب نقل کنم.


🔵اول اینکه مبارزات مردم برای انقلاب باید در مسیر صحیح خودش باشه که همون تشکیلاته. در اینصورته که دیگه ضد انقلاب ها نمی تونن به انقلاب نزدیک بشن:

💎«روزی که گردونه همیشه پوینده مبارزه ملت، در خط یک تشکیلات و سازمان دهی درست و استوار بیفتد، دیگر باید اطمینان داشت که جرثومه های ضد انقلاب نمی توانند به آن نزدیک شوند و آن را تهدید کنند. مخالفین ناراحتند که یک تشکیلات اسلامی باشد، در خط اصیل اسلام، بازوی امام و بازوی امت و این توانا باشد و بتواند ممکلت را اداره کند.»
📚 شهید بهشتی، حزب جمهوری اسلامی، گفتار ها و نوشتار ها

خیلی دلم میخواد این جمله رو یکخورده توضیح بدم، راستش چند خطی هم نوشتم ولی بعد دیدم خیلی نیاز به توضیح داره و الان فرصت توضیح دادنش نیست. سر یه فرصت مناسب توضیح میدم و اون موقع تو هم میفهمی که چه دردی کشیدم که ازش رد شدم. هی... (با حسرت و درد بخوانید!😅) همیشه آدمای دغدغه مند عالم درد می‌کشن و منم که اوج دغدغه و علم😌😎... چگونه درد نکشم؟!(فکر نکنی چون حبه قندم از این *قاعده انسانا* جدام! نخیر منم با تک تک مولکولام درد می کشم😔)
اگه بخوام خیلی مختصر بگم یعنی برادر من! اگه دغدغه حفظ انقلاب داری، اگه میبینی دشمن داره از همه طرف به انقلاب ضربه میزنه، اگه میبینی ولی امرت نیاز به کمک داره و غربتش رو میبیبنی(بیخود نیست واژه مقتدر مظلوم) باید تشکیلات(های) قوی(با مؤلفه هایی که بعداً توضیح میدم) ایجاد بشه و فعالیت کنه.

خوب! یه نقل دیگه هم بکنم و تا نوشته بعد خدا نگهدار!(نگرانم که فکر کنی چیز خاصی دستت نیومد... در ادامه یک پیوست تحلیلی رو کنار این نوشته قرار میدم که یکم بیشتر توضیح داده باشم. توضیح در مورد پیوست ها اینکه: پیوست ها به تفصیل همین درد و دل های من ولی در لایه عمیق تر و با اطلاعات گسترده تر می پردازه و زبان علمی داره و نه محاوره ای).

💎«تشکیلات یکی از فرائض هر گروه مردمی است که هدفی را دنبال میکنند. تشکیلات یعنی نظم،یعنی تقسیم وظایف، یعنی ارتباط و اتصال، و زنجیره ای کار کردن؛ این معنای تشکیلات است. این چیزی است که نه فقط بد نیست، بلکه یک چیز خوب و بلکه یک چیز ضروری است.» 
📚مقام معظم رهبری، مصاحبه با روزنامه اطلاعات 27 بهمن 60

این یعنی چی؟🤔
توی این صحبت دو تا نکته هست: یکی گروه و دومی هدف.  توضیح بیشتر اینکه ببین رفیق! اگر یه جمعی دارید و هدفی هم دارید، راه رسیدن به نتیجه فقط و فقط تشکیلاته، صرف جمع بودن کافی نیست! هرج و مرج پیش میاد. 
❔حالا شاید برات سؤال بشه که اگر ما گروه نداشتیم چی؟ هدف نداشتیم چی؟
خوب قبح نداشتن هدف که واضحه و اصلا بهش پرداختن اشتباه محضه!
اما اگر واضح نیست نتیجه نداشتن کار جمعی چیه، توجه شما را به نقلی از امام موسی صدر جلب می کنیم. با ما همراه باشید!😊

💎«ما اگر امروز عملِ دسته ‏جمعى نداشته باشیم کلاهمان پسِ معرکه است. که هست!»
📚امام موسی صدر، 7 مهر 1344

خوب ببینم شما کلاهت پس معرکست یا نه؟😉 ولی انصافاً آخر کلامشون نکته ظریفی داشتن، همون قسمتی که می فرمان:«که هست!» (البته نمیگم به کیا این نکته ظریف رو گفتن و اینکه آیا  تلاشی هم براش شد یا نه... انصافاً منم نکته ظریفی رو گفتم. کنایه فهما کجای مجلس نشستن؟!😉)

✅و الحمد لله رب العالمین

✍️یک حبه قند

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی